Skapa ett gemensamt konstverk med Azadeh Esmaili Zaghi och Reyhaneh Mirjahani. Skissa Botkyrkas dåtid, nutid och framtid med oss genom en interaktiv konstworkshop.
2024-02-17 12:00 - 2024-02-17 16:00
Mångkulturellt centrum

Skissa Botkyrkas dåtid, nutid och framtid med oss genom en interaktiv konstworkshop. Workshopen är öppen för personer i alla åldersgrupper – barn under 5 år är välkomna i sällskap med en vuxen.
Tid: Lördag den 17 februari 2024, kl. 12.00 – 16.00.
Plats: Mångkulturellt Centrum
Konstnärerna Azadeh Esmaili Zaghi och Reyhaneh Mirjahani bjuder in Botkyrka kommuns invånare att tillsammans skapa ett konstverk som sedan kommer att visas på en utställning på Mångkulturellt Centrum i Botkyrka i april.
Under workshopen kommer vi att samtala om stadsrummet i Botkyrka kommun: Hur ser platsen ut just nu? Vad uppskattar vi och vad skulle vi vilja förändra? Vad tycker vi om Botkyrka? Finns det något vi saknar eller skulle vilja ha på platsen?
Vi kommer att använda oss av enkla verktyg och metoder såsom skissande, tecknande, målande, samtal och skrivande för att uttrycka våra åsikter, med utgångspunkt i bilder från närområdet. Workshopen erbjuder en möjlighet för fantasi, lekfullhet och diskussion, och den uppmuntrar till reflektion över Botkyrkas stadsrum. Tillsammans vill vi öppna upp för samtal om rätten till staden, demokrati, delaktighet, ansvar och kritiskt tänkande.
Genom workshopen strävar vi efter att samla så många röster som möjligt för att presentera dem på utställningen på MKC. Där kommer vi att utforska politiken kring stadslivet i Botkyrka: hur olika generationers sociala, kulturella och ekonomiska politiska beslut har format områdets utveckling och hur detta i sin tur har påverkat relationen mellan oss och Botkyrka.
Alla är välkomna att delta och inga förkunskaper krävs. Målet är att använda enkla verktyg för att ge uttryck för era värdefulla åsikter om Botkyrka.
Varmt välkommen,
Konstnärerna Azadeh E. Zaghi och Reyhaneh Mirjahani
Mångkulturellt centrum
2024-02-17 12:00 - 2024-02-17 16:00
Divider

